Stockholm dag 2

Idag klev vi upp 8 och åt frukost sen gick vi till hamnen och åkte färja över till Djurgården för att gå på ABBA museet. Det var jag inte så taggad på men chockande nog var det riktigt roligt! Vi fick lära oss om hur bandet bildades, deras upp och nedgångar och testa en massa olika saker som att spela in egna musikvideos & stå på med hologram av bandet. Abbafan eller inte så rekomenderar jag detta väldigt mycket! De hade även en telefon på museet som kan ringa när som helst och då är det någon från abba som bestämt sig för att ringa och prata med nån utav besökarna på museet. Sen fick vi fritid så vi gick på stan ett par timmar men jag hittade inget. Efter det möttes vi upp på plattan för att ta tunnelbanan till söder för att besöka en skola där de berättade om deras olika turismutbildningar och det var intressant men lite lång tråkigt så vi for på subway efter och åt gott innan vi for till gamla stan för att gå Stockholms ghost walk. Vi gick 90 min med världens skönaste guide som skrämde skiten ur både Carina och Linnea och det var så roligt haha! Hon berättade om hemska händelser som hänt på de olika gatorna på gamla stan och det var nästan som en historia lektion men den roligaste jag nånsin haft! Vi fick även gå ner i gamla gravkammare. Riktigt kul var det och just nu sitter vi på vandrarhemmet och Felicia är dödssjuk i feber och hennes c-vitamin sprängdes i hennes ansikte och upp i taket och hela sängen när hon öppna den så har precis städat lite och bara tar det lugnt på rummet nu eftersom vi alla är trötta och har ont i fötterna.







Allmänt | |
Upp